Webinar despre servicii electronice, pentru diaspora
Serviciile electronice ca și mijloc de interacțiune la distanță între diaspora și autoritățile din Republica Moldova a fost subiectul Webinar-ului de astăzi, 22 septembrie 2023, organizat de Agenția de Guvernare Electronică (AGE) pentru un grup de cetățeni moldoveni aflați peste hotarele țării.
La sesiunea de informare s-au înregistrat circa 50 de persoane din diaspora, după ce au participat la Congresul Diasporei-2023, desfășurat în august curent, la care a participat și Agenția de Guvernare Electronică și a invitat diaspora la activitățile sistematice de informare privind serviciile electronice guvernamentale.
Cum să obții un document de la instituțiile statului în mod online, fără a te prezenta personal la ghișeu, utilizând doar instrumentele de guvernare electronică puse la dispoziția tuturor cetățenilor de către autoritățile statului, despre aceasta au fost informați participanții la webinar, de către experții din cadrul AGE.
În debutul activității, directoarea AGE, Olga Tumuruc s-a adresat participanților cu un mesaj de salut în care a menționat eforturile pe care le întreprind autoritățile în vederea digitalizării serviciilor publice și asigurării unei interacțiuni eficiente cu diaspora, prin intermediul platformelor digitale guvernamentale: „Scopul nostru este să vă familiarizăm cu acele servicii care au fost dezvoltate pentru a facilita interacțiunea la distanță cu instituțiile publice prestatoare de servicii și să asigurăm o comunicare mai facilă și mai prietenoasă între autoritățile care prestează servicii publice și beneficiari. Sunt convinsă că veți găsi informații noi care vor veni în ajutorul dvs. atunci când va trebui să interacționați cu statul Republica Moldova, în vederea obținerii unor servicii și mizăm pe implicarea dvs. pentru ca să fiți mesagerii serviciilor publice digitale, să duceți mai departe aceste informații în comunitățile dvs., pentru ca să deveniți utilizatori activi și ambasadori ai serviciilor digitale în diasporă”.
Participanții au fost informați despre cum pot efectua plăți electronice prin MPay (mpay.gov.md), cum pot acorda împuterniciri la distanță prin MPower (mpower.gov.md), cum pot semna documente electronice cu MSign (msign.gov.md), cum pot solicita livrarea unor documente emise în Republica Moldova peste hotare, la adresa lor de domiciliu din afară, prin MDelivery (mdelivery.gov.md), cum pot afla informații personale despre relațiile pe care le au cu statul (contravenții, acte expirate, bunuri deținute, datorii, credite, venituri, etc.) din MCabinet (mcabinet.gov.md), precum și despre noua aplicația mobilă guvernamentală EVO, care va uni toate serviciile electronice într-un singur punct de acces.
Participanții au apreciat conținutul webinarului, au adresat întrebări cu privire la obținerea semnăturii electronice, a unor documente de studii din arhivă și alte detalii ce se referă la accesibilitatea serviciilor publice prestate în Republica Moldova.
Agenția de Guvernare Electronică anunță disponibilitatea de a organiza astfel de activități și pentru alte grupuri de persoane atât din țară, cât și despre hotare, interesate în cunoașterea și utilizarea serviciilor electronice pentru o interacțiune sigură și eficientă la distanță cu entitățile publice prestatoare de servicii din Republica Moldova.
Serviciul relații publice și parteneriate, e-mail: comunicare@egov.md