Despre AGE
În 2010, Guvernul Republicii Moldova a lansat procesul de e-Transformare a guvernării în august 2010 fiind creat Centrul de Guvernare Electronică, instituție publică în subordinea Cancelariei de Stat, cu scopul îmbunătățirii guvernării prin aplicarea intensă a tehnologiilor informaţionale.
În data de 8 mai 2018, ca urmare a măsurilor de consolidare a centrelor de date în sectorul public și de raționalizare a administrării sistemelor informaționale de către Guvern, denumirea Instituției publice „Centrul de Guvernare Electronică (E-Government)” a fost schimbată în Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică.
Echipa Agenției este formată din profesioniști care vin cu o abordare sistemică pentru a moderniza serviciile publice și a apropia guvernarea de cetățenii Republicii Moldova. Proiectele gestionate de Agenția de Guvernare Electronică pe segmentele e-Transformare a Guvernării și Modernizarea serviciilor publice sunt implementate cu suportul Băncii Mondiale.
O guvernare eficientă, performantă și receptivă la necesitățile cetățenilor datorită investițiilor inteligente în tehnologiile informaționale și utilizării masive a acestora.
Aducem inovații tehnologice în Guvern, regândim procese, eficientizăm servicii publice și le facem să lucreze în folosul cetățenilor.
1. Modernizarea serviciilor publice prin digitizarea și reingineria lor
Serviciile electronice facilitează interacțiunea și comunicarea dintre cetăţeni şi Guvern, oferind avantaje ambelor părți: Cetăţeanului - rezolvarea mai rapidă și mai eficientă a problemelor sale, Guvernului - mai multă încredere din partea populației.
2. Eficientizarea guvernării prin schimbul de date între autorități și instituțiile care prestează servicii publice
Instituțiile publice vor depăşi izolarea, vor opera și interacționa pe o platformă tehnologică comună, de schimb de date - MConnect. Cetățenii vor oferi autorităților publice datele personale o singură dată, iar instituțiile publice vor reutiliza aceste date pentru prestarea serviciilor guvernamentale.
3. Diversificarea canalelor de acces la serviciile publice
Pentru a asigura prestarea serviciilor publice prin intermediul mai multor canale, accesul cetățenilor va fi asigurat atât online (portalul guvernamental al serviciilor publice servicii.gov.md), cât și offline, prin intermediul Centrelor Universale de Prestare a Serviciilor Publice (CUPS) în baza Centrelor Multifuncționale ale Agenției Servicii Publice, bibliotecilor modernizate din rețeaua ”Novateca”, oficiilor poștale, etc.
4. Asigurarea securității informației
Procesul de e-Transformare a guvernării necesită încrederea cetăţenilor, garantând confidențialitatea, integritatea şi disponibilitatea informaţiei. În acest scop Agenția de Guvernare Electronică, în comun cu partenerii săi, asigură un set de măsuri complexe de ordin juridic, organizațional și tehnic.
Din 2011 până în prezent, Agenția de Guvernare Electronică a realizat cu succes peste 100 produse de e-guvernanță în cadrul a peste 20 inițiative de e-transformare și modernizare a serviciilor publice administrative, edificând o platformă durabilă pentru modernizarea serviciilor publice și alte inovații în guvernanță. Beneficiarii produselor de e-Transformare sunt cetățenii și vizitatorii Republicii Moldova, mediul de afaceri și instituțiile publice.