Cetățenii Republicii Moldova pot solicita și recepționa toate tipurile de caziere în mod digital

2023-06-23 16:33

Cazierul judiciar, cazierul detaliat și cel contravențional pot fi solicitate și recepționate acum în mod digital. Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă, organizată de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ministerul Justiției și Agenția de Guvernare Electronică.

 

Noul serviciu oferă posibilitatea solicitării online a tuturor tipurilor de cazier, inclusiv cu opțiunea de apostilare și livrare la domiciliu. Cazierul este valabil atât electronic, cât și pe suport de hârtie.

 

Astfel, cetățenii Republicii Moldova din țară și cei aflați peste hotarele țării au la dispoziție mai multe opțiuni de obținerea cazierului:

 

•           în format electronic, cu recepționarea în portalul cetățeanului (Mcabinet).

•           pe suport de hârtie cu livrare la oficiile comisariatelor de poliție sau la domiciliu prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.

 

Cetățenii care dețin semnătura electronică, vor putea descărca în cabinetul personal virtual cazierul apostilat în format digital.

 

Noul serviciu mai oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea cazierului, pe baza QR-code aplicat pe cazier, care prin scanarea acestuia ne redirecționează către pagina de vizualizare a detaliilor cazierului.

 

Etapele de depunere și obținere a cazierului sunt următoarele:

 

1.                  Prin intermediul platformei servicii.gov.md, solicitantul depune online cererea de prestare a serviciului în regim autentificat/neautentificat, cu solicitarea opțiunii de apostilare și/sau livrare.

2.                  Prin intermediul sistemelor integrate, Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI perfectează cazierul, iar la necesitate Agenția Resurse Informaționale Juridice din cadrul MJ perfectează apostila.

3.                  Solicitantul care dispune de semnătură electronică poate descărca cazierul perfectat și apostilat din portalul cetățeanului (MCabinet), secțiunea Documentele mele.

4.                  Solicitantul care nu dispune de semnătură electronică poate ridica cazierul și apostila pe suport de hârtie de la ghișeul Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI sau prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery, care asigură livrarea cazierului în peste 200 de țări ale lumii.

 

Noul serviciu este dezvoltat de Agenția de Guvernare Electronică, cu suportul Grupului Banca Mondială, în baza Platformei de Dezvoltare a Serviciilor Publice (PDSE / FOD) și este interconectat cu platformele și serviciile guvernamentale electronice: MSign, MPass,  MCabinet, MConnect, MDelivery, Mpay, Mnotify și Mlog pentru a asigura calitatea, integritatea și securitatea datelor.

 

Cazierul electronic este un document în format PDF generat și semnat electronic în conformitate cu Legea nr. 124 din 19.05.2022, Legea nr.234/2021 cu privire la serviciile publice și Legea nr.216/2023 cu privire la Sistemul informațional integrat automatizat de evidență a infracțiunilor, a cauzelor penale și a persoanelor care au săvârșit infracțiuni.

Agenda publică

Februarie 2024

L M M J V S D
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29